Guds kärlek till oss

2011-03-17 - 09:43:13
"HERREN, din Gud, bor i dig
en hjälte som kan frälsa.
Han gläder sig över dig med lust,
han tiger stilla i sin kärlek,
han fröjdas över dig med jubel."

Sefanja 3:17

Den här versen har nötat sig fast i mitt huvud nu några dagar. När jag läste min bibel igårkväll kom den upp framför ögonen på mig, och så har Jepp skrivit om den på sin blogg.

Den här versen säger mig så mycket.

"HERREN, din Gud, bor i dig." Som Jepp också skrev så kan man ju knappast komma en människa närmre än att hoppa in i den, och BO i den. Själv tycker jag det är en befrielse att veta att Gud vet allt om en och att man inte alltid behöver förklara sig, vad man tänker på och vad man känner. Kanske att det nu finns någon som tycker att detta är läskigt. Vaddå ha koll på en annans liv!? Men som kristen, så vill jag ha Gud i mitt liv och jag vill att Han ska vara mitt liv.

Sedan får vi 3 förklaringar på hur Gud älskar oss.
1. Han gläder sig med lust.
2. Han tiger stilla i sin kärlek.
Vilket jag tycker är fantastiskt. Han liksom beundrar sitt verk. Verket som är lika med oss. Man skulle nästan kunna säga att han saknar ord för hur man känner.
3. Han fröjdas över dig med jubel. Och då tänker jag. Jubel. Hopp och skutt och glädje. Skratt och oerhörd lycka över någonting. Oss. Ni vet själva hur det är att vara djupt kär i någon. Det och lite till, det är nog så Gud känner för oss. Det är liksom härligt, man vet inte var man ska ta vägen.
Jag kan nästan skymta Gud där han är i himlen, hoppandes av glädje, hit och dit, ler och skrattar och ropar ut våra namn. För han inser hur bra och perfekta vi är. Han själv har ju skapat oss.
Så om ni nu ser ner på er själva, sluta upp med det. Bara för att du inte får lika bra betyg som din klasskompis, bara för att du failade på uppkörningen, bara för att du misslyckades och blev utskrattad av klassan när du råkat göra fel. Du. Det gör ingenting. Gud älskar dig lika mycket ändå.

Själv har jag levt på det ett tag, att gå Natur, 2:an på gymnasiet är inte alltid det lättaste. Då är det skönt att veta att man har ett värde. Ett värde som inte är beroende av hur bra man presterar på olika saker och ting. Vi har ett värde i Gud. Och det värdet är högt. Och det bästa är att det värdet är exakt samma för alla människor.


Kommentarer
Postat av: Louise

Så sant Ems.

2011-03-21 @ 14:47:59
URL: http://louisegunnarsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0