Lite svar på frågor...

2011-03-14 - 13:50:57
När blev du kristen? Jag valde att bli kristen när jag var 9 år gammal. Jag har växt upp i en kristen familj, med kristna föräldrar. Vid 8 års ålder började jag ifrågasätta min "barnatro" och det mina föräldrar sagt. Jag började fundera mycket själv och sa till Gud en kväll såhär: "Nu väljer jag att tro på dig, inte för att mina föräldrar gör det utan för att jag själv vill det". Jag tog alltså ett aktivt val då, och ända sen dess har jag varit Jesu lärljunge. 

Hur kommer det sig att du blev kristen? Ärligt måste jag säga att det har mycket att göra med att mina föräldrar är kristna, men om man kan omformulera den frågan lite till varför jag är kristen så kan jag skriva lite om det. Jag valde helt och fullt själv att vara kristen (klart mina föräldrar påverkade mig, men jag valde dig själv, de tvingade aldrig mig till någonting). Jag är kristen för att det ger mig mening med livet, för att jag tror att det är den absoluta sannigen. För att Gud har varit så påtagligt nära att det inte går att förneka att det var Han. Jag ser Gud i allt omkring mig. I kärleken jag får av min familj, från mina vänner, naturen omkring mig - allt pekar på en Gud. Jag mår bra av det, det känns rätt och varje gång jag försöker klara mig själv, utan Gud, misslyckas jag. Gud är personlig och vill vara nära mig, Han stöttar mig, gläds med mig, gråter med mig och peppar mig. Det finns även alldeles för mycket fakta och historiska bevis som visar att Jesus funnits för att man ska kunna ignorera det. 

Går du i kyrkan varje söndag? Ja, varje söndag om det går.

Ber du? Ja, varje dag.

Finns där något annan du gör i din vardag som inte andra "okristna" gör? Hm, ja, jag leder en ungdomsgrupp varje onsdagkväll, har credogrupp (kristenskolgrupp) varje torsdagmorgon, jag väljer att inte dricka sprit, väljer att inte ha sex innan äktenskapet, försöker att inte svära. Ja, ungefär det.

Om ni har fler frågor, ställ dom! Lämna er mejladress så kan jag skicka svaren dit.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0